Bobcat s630 en s650
De Bobcat S630 en S650 zijn helemaal terug, up-to-date met 75 pk sterke stage V motor. Gebouwd in Europa en exclusief voor de europese markt.
Stage V motor
De Bobcat D24-motor met Bosch brandstofinjectiesysteem levert een vermogen van 75 pk (55,3 kW) en een koppel van 280 Nm. De nieuwe motortechnologie resulteert in een lager brandstofverbruik, terwijl tegelijkertijd aan de strengste Stage V-emissievoorschriften wordt voldaan. Dankzij de dwars in het machineframe geïnstalleerde motor blijven de S630 en S650 compact zodat ze gemakkelijk in kleine ruimtes kunnen manoeuvreren en eenvoudig kunnen worden getransporteerd. De nieuwe generatie motoren is uitgerust met een dieselroetfilter (DPF) nabehandelingstechnologie, die automatisch functioneert tijdens de normale werking. Door het gebruik van de DPF-technologie kunnen de nieuwe laders worden ingezet in emissiegereguleerde zones zoals stadscentra.
Deluxe bedieningspaneel
De nieuwe Bobcat schranklader s630 en s650 zijn nu standaard voorzien van het voorheen optionele Deluxe bedieningspaneel, dat een keuze biedt uit verschillende talen en telematica-functies om machines te beschermen en hun prestaties te bewaken.Het Deluxe bedieningspaneel vermindert, dankzij de sleutelloze startfunctie, het risico op misbruik. Indien nodig kan de bestuurder zowel het HF-systeem als de tweesnelheden-rijversnelling via het paneel vergrendelen en met een wachtwoord beveiligen. Het nieuwe DPF-beheermenu maakt het mogelijk om de machine en de nabehandeling van uitlaatgassen eenvoudig te beheren.
Hoog-debiet-hydrauliek
Op deze nieuwe s630 en s650 Stage V-modellen is high-flow verkrijgbaar. Dit vergroot de veelzijdigheid van deze machines, waardoor ze gebruikt kunnen worden in combinatie met aanbouwdelen die een hoger debiet vereisen, zoals veegmachines, asfaltfrezen en sleuvenfrezen.
Verbeterd bedieningsgemak
De schrankladers zijn standaard uitgerust met hand- en voetbedieningen. Bij de keuze voor selecteerbare joystick-bediening (SJC) is de functie automatisch stationair beschikbaar. Deze functie verlaagt de motorsnelheid naar laag stationair wanneer de bedieningshendels in de neutraalstand staan en niet worden gebruikt gedurende ongeveer vijf seconden. Auto-idle zorgt voor een stillere algemene werking en een lager brandstofverbruik. Verder werkt de nieuwe nabehandelingstechnologie [DPF] automatisch zonder enige interactie tijdens normaal gebruik.